divendres, 7 de febrer del 2014

L'evolucio de la Calpurnia Tate

Holaaaa!!!! =)

Avui us volia parlar-vos d'un llibre que m'he llegit fa poquet. L'evolució de la Calpurnia Tate. Me'l va recomanar una amiga i per l'estiu, que és quant hi ha el meu sant, i vaig demanar als meus pares que em regalesin aquest llibre (a part d'un o dos més : ) ). I d'anada cap a Lyon, em vaig emportar el llibre i me'l vaig llegir amb el trajecte. Em va agradar molt!

Us deixo la ressenya!


TÍTOL: L'evolució de la Calpurnia Tate                  
                                          
AUTORA: Jacqueline Kelly

EDITORIAL: La Galera

LLENGUA: Està amb català i amb castellà

DE QUE VA?

Amb els seus 11 anys, Calpurnia Tate (Callie V. per els amics) , està destinada a ser, com la seva mare, una dona que en el futur es fes carreg de la seva família, per aixó, algunes de les seves obligacions són assistir a clases de piano fer mitjons de gatxet per els seus germans i cuinar.
No obstant, ella prefereix correr per el camp i per el riu observant la natura.
Tanmateix, la seva curiositat la porta a fer alguna cosa que els seus germans no serien capaços de fer : s'atreveix a molestar al seu avi, un vell esquerp que viu reclòs en un petit laboratori en el qual intenta, sense gaire èxit, destil·lar pacanes per fer licor. A poc a poc descobreix que el seu avi no és tan insociable com ella s'havia imaginat. Ell et presta un llibre que Calpurnia desitjava llegir: L'origen de les espècies, i ella descobreix per si mateixa el misteri de les llagostes verds i grocs.


L'AUTORA:

  Jacqueline Kelly va neixer a Nova Zelanda i es va traslladar amb els seus pares a Canadà de petita. Va creixer en les denses selves tropicals de la illa de Vancouver. 
Va obtidre el titol de medicina i dret. 
Més tard es va adonar de el que realment la feia deliç. Que és ecriure llibres de ficció. El seu primer conte va ser publicat al 2001 en la Revista Mississippi (un dels seus majors éxits).  La seva primera novela, L'evolució de la Calpurnia Tate, va ser publicada el 2009. I va ser un Llibre d'Honor Newbery, un finalista per l'anual Medalla Newbery.


LA MEVA OPINIÓ: (Compte amb els spoilers!!)

Vull començar aclarint que aquest llibre no és un llibre que tingui acció ni misteri , així que si el que voleu és això ja us aviso que aquest no és el vostre llibre. És un llibre diferent, original i molt senzill. Però no per això és un mal llibre, tot el contrari, és un llibre molt bonic. La història és molt senzilla, narrada des del punt de vista de la protagonista, Calpurnia .
Un detall que m'ha agradat molt és que és un llibre bastant descriptiu, et pots imaginar l'entorn en què es desenvolupa la història sense cap problema!

Els personatges és el que més m'ha agradat del llibre, sobretot dos d'ells . D'una banda hi ha Callie o Calpurnia, que és la protagonista . És una nena de 11 anys que m'ha semblat molt observadora , molt intel·ligent i que lluita pel que vol. I d'altra banda està el seu avi, que encara que és un home molt solitari que està gairebé tot el dia tancat en el seu laboratori, m'ha encantat. És el que ensenya a Calpurnia sobre la ciència i Darwin, encara que sempre deixa que ho vagi aprenent per si sola.

La relació de Calpurnia amb el seu avi m'ha agradat molt. És una relació que es va desenvolupant a poc a poc, ja que l'avi al principi és un home molt solitari. M'agrada que li ensenyi ciència, que li deixi llibres i que vagi amb ella a conèixer la flora i fauna.

El final m'ha semblat molt bonic. Però m'hagués agradat saber una mica de la vida de Calpurnia anys després. Simplement si aconsegueix el seu somni d'estudiar i ser científica. O si al contrari, la seva mare se surt amb la seva i només es dedica als feines de la casa.



Espero que us el llegiu!

Bisous, 

Joana

2 comentaris:

  1. Jo me'l vaig llegir a l'estiu, i em va encantar!!
    De fet, és un llibre que agrada tant, que al QL? n'estem fent una Lectura Compartida!!
    http://llapis.quellegeixes.cat/forum/index.php?topic=11471.new;topicseen#new

    ResponElimina
  2. Que bé que t'encantés la Calpurnia!!
    He mirat l'adreça que has posat al QL? de la LC i està molt bé!! Jo, l'unic es que no tinc QL? Llapis! Però no passa res =)
    I tu, estàs a aquesta lectura compartida??

    Bisous

    Joana

    ResponElimina